Igår när jag började tänkte jag att det skulle bli ett julkort. Men det blev en gå-bort-present och ett matchande kort istället.





Även om det inte syns har jag använta samma papper till både kortet och ljusen, papper från Cosmo Cricket och Daisy D´s. Hjärtat och stjärnan är wellpapp som jag misshandlat lite, målat med allmogefärg och sedan distressat med Tea dye och Aged mahogny. Ideérna till detta har jag snott från Jenny. Snöret har jag färgat i kaffesump och knappen hittade jag i mormors gamla gömmor.
Det kommer definitivt bli fler ljus att ge bort.


Nästa är ett beställningskort. Festen hade rött som tema, annars fick jag fria händer.



Öljetter och tyll tillhör nog favoriterna just nu. De röda blommorna, precis som de flesta av mina rosor, är från Wild Orchid Crafts, och de bakom är slaktade ljusmanchetter. Beställaren var nöjd, och födelsedagsbarnet tyckte det var jättefint.


Sist ut idag är ett kort till nyförlovade Ulle.



Ett stort GRATTIS till henne och Mathias. Vi har väntat...

Kommentera

Publiceras ej